بعضی آدمها از تو متنفر نیستند؛ فقط نمیتوانند تحمل کنند که هنوز ایستادهای- نویسنده: گویا روشن
بعضی آدمها از تو متنفر نیستند؛ فقط نمیتوانند تحمل کنند که هنوز ایستادهای
دشمنی همیشه از نفرت زاده نمیشوند. گاهی اوقات مردم از ما متنفر نیستند؛ آنها به سادگی نمیتوانند این واقعیت را تحمل کنند که ما هنوز پس از همه شکستها، دردها و سختیها سرپا هستیم.
در زندگی، افرادی هستند که وقتی زمین میخورید با شما همدردی میکنند؛ اما وقتی دوباره بلند میشوید، ساکت میشوند. نه به این دلیل که از شما متنفرند، بلکه به این دلیل که برخاستن شما چیزی را در آنها بیدار میکند؛ چیزی که ممکن است سالها نادیده گرفته باشند. انعطافپذیری انسان آینهای است که بسیاری ترجیح میدهند به آن نگاه نکنند. وقتی کسی با وجود درد، استقامت میکند، به دیگران یادآوری میکند که تسلیم شدن تنها گزینه نبوده است. و این یادآوری همیشه خوشایند نیست.
بعضی از مردم از شکست شما ناراحت نمیشوند؛ آنها حتی ممکن است در آن لحظه در کنار شما باشند. مشکل از جایی شروع میشود که شکست شما را نابود نمیکند. وقتی میبینند که هنوز لبخند میزنید، هنوز مینویسید، هنوز امیدوار هستید، هنوز دلیلی برای زندگی پیدا میکنید، احساس درد میکنند؛ نه برای شما، بلکه برای نبردهای ناتمام خودشان. حقیقت این است که بسیاری از احساسات حسادت با موفقیتهای بزرگ شروع نمیشوند. گاهی اوقات همه چیز با پشتکار یک فرد شروع میشود. با این واقعیت که کسی با وجود همه چیز، شکست نخورده است.
زندگی به ما میآموزد که ارزش یک فرد نباید با تعداد شکستهایش سنجیده شود، بلکه با چگونگی برخاستن او پس از هر شکست سنجیده میشود. کسانی که این حقیقت را درک میکنند، از پشتکار دیگران الهام میگیرند. اما کسانی که در رنج و ناامنی خود گرفتار شدهاند، ممکن است همان پشتکار را به عنوان تهدیدی برای آرامش درونی خود تلقی کنند.
بنابراین، اگر روزی احساس کردید که برخی نگاهها سردتر شدهاند، برخی لبخندها محو شدهاند و برخی افراد از شما فاصله گرفتهاند، فوراً فرض نکنید که از شما متنفرند. شاید آنها به سادگی نمیتوانند این واقعیت را تحمل کنند که شما با وجود همه چیز هنوز سر پا هستید. و گاهی اوقات، این دقیقاً بزرگترین پیروزی یک فرد است: ادامه دادن به مسیر خود بدون نفرت، بدون انتقام و بدون تسلیم شدن است..

نظرات